Aanlegtest 2016

Op paasmaandag 28/03/16 vond de aanlegtest plaats in Lille . Er waren 15 honden ingeschreven waarvan 13 Kleine Munsterlanders, 1 Epagneul bleu de Picardie en 1 Cesky . Eén deelnemer heeft afgemeld.

De weersomstandigheden zagen er niet al te goed uit maar uiteindelijk viel het goed mee. Er was wel veel wind en één hele fikse bui, maar we zijn geëindigd met stralende zon.

De 4 keurders van de dag kwamen natuurlijk uit de jachthondenwereld.Daisy en Marnick fokken en trainen Duitse Staande ruwharen , Tom heeft al een mooi palmares jachtproeven bijeen gespeeld met zijn Grote Munsterlander en Geert en Linda komen uit de Drentsche Patrijshondenwereld, waarbij Geert reeds meerdere veldwerk en jachtproef kwalificaties heeft behaald.

Wat de keurders als evaluatie van de dag hebben gezegd was lovend. Ze hadden die dag goede honden gezien met veel potentieel en passie om te werken.De deelnemers zelf vonden het leerrijk om de verschillende disciplines te ervaren. En wat hun het meest opviel, was dat ze zagen hoe veel plezier hun Kleine Munsterlander had bij het afleggen van de proeven.

Er zijn die dag mensen geprikkeld om nieuwe uitdagingen aan te gaan met hun hond en dat was de basis voor het organiseren van een aanlegtest.

Door de keurders werd vooral het initiatief voor het organiseren van deze Aanlegtest heel erg toegejuicht. Ook de mensen die geen rasclub hebben en die hebben deelgenomen, bedankten de vereniging dat zij die kans kregen.

12 van 14 honden zijn geslaagd voor de aanlegtest.De aantekeningen van de keurmeesters zullen per deelnemer worden uitgeschreven en via mail verstuurd worden.

Bedankt aan iedereen die heeft meegeholpen om deze dag te doen slagen !

U kan hier een mooi fotoverslag vinden op onze facebook pagina.