Clubmatch 2014

Recent was er ook onze 1ste (initiatie) Clubmatch op 24 augustus, voor velen een eerste kennismaking met dit soort activiteit.

Het mag gezegd, hier hadden we alles mee, vooreerst de weergoden die deze dag voorzien hadden van een stralende zon met een kleurrijk wolkendak. Maar zeker ook niet vergeten de prachtige uiteenzetting van keurster Liane Lampio, die na elke keuring een meer dan voldoende uitleg ten gehore gaf van hoe een Kleine Münsterlander er moet uitzien, maar ook welke de gebreken zijn. Ook mogen we onze vrijwillige en onbezoldigde medewerkers niet vergeten te vermelden die deze dag in goede banen hebben doen verlopen. Iedereen is zonder dorst en met gevulde maag terug huiswaarts gekeerd, toch ook belangrijk voor zij die nog een lange terugweg voor de boeg hadden.

Elke deelnemer heeft al huppelend en blij rondjes gelopen op de groene wei, met zijn trouwe Münsterlander aan zijn zij. Dit tot Liane zei : hou die lijn strak achter zijn gewei, dan loopt ie mooi naast jou in de rij ! En inderdaad, al doende leert men, alle honden liepen netjes en heel blij, al twijfel ik wel aan dat laatste moet ik toegeven !