Clubmatch 2016

clubmatch 2016Op 29 mei jongstleden had onze Rasspeciale / Clubmatch plaats. Maar liefst 46 kleine Münsterlanders hadden zich hier voor ingeschreven. De keurmeester van de dag was de Heer Wim Wellens uit Nederland.

Alle verschillende klassen waren goed gevuld op de deelnemerslijst, het zou dus een spannende, maar sportieve strijd worden. Deelnemers kwamen uit België, Nederland en ja, ook Engeland.

Het was bang afwachten wat de weergoden die dag voor ons in petto hadden, maar de club was alvast goed voorbereid met het nodige tentmateriaal. De eerste helft van de keuring verliep droog. Het tweede deel verliep iets natter, maar alle toeschouwers konden alles droog blijven volgen dank zij de tenten die rond de ring opgesteld stonden. Deze investering heeft alvast zijn nut bewezen.

Vooral de jonge honden en dus ook de toekomst van ons ras was goed vertegenwoordigd. De keuring verliep vlot en de keurmeester gaf telkens uitleg bij de plaatsing van de honden.

De wedstrijd werd beslist met als beste teef: Nox.

Beste reu en tevens clubwinnaar was: Nelson-Indi Van de Kasteelbeemd.(BOB)

U kan hier de volledige resultatenlijst bekijken