Ledenverhalen

Bootz

Algemene Ledenvergadering (Francien)

Zaterdagmiddag in lille de eerste jaarvergadering bijgewoond van de Kleine Munsterlanders Belgie.
Na een gezellige ontvangst kregen we een mooi stukje uitleg over de werkproeven en de st hubertusproef, precies datgene wat Kleine Munsterlander / Heidewachtel – Be zo graag doen.

Een demonstratie in het veld en over water toonde aan dat het best wel heel moeilijk is om alles op juiste wijze te doen. Maar enthousiaste leraren en baasjes en vooral de honden die er zin in hebben is het een mooie uitdaging voor allen.
De stemming verliep uitstekend en jong en oud heeft zich aangemeld als bestuurslid.

We sloten het af met een gezellig praatje tuurlijk het glas geheven op een fantastische toekomst voor deze vereniging die op uitstekende wijze laat zien : Hoe baas en hond een eenheid vormen, dank je wel jullie allemaal !

John en Francien

Lidmaatschap Bootz (Francien)

Bootz is een kleine  munsterlander die wij overgenomen hebben uit een herplaatsing. Zij is nu 7 jaar oud en kwam zo vertelde de eigenaresse van een zekere Michels uit Mierlo. Later ontdekten wij dat deze “de Michels “uit Deurne  is.

Bootz had geen entingen gehad en direct naar de dierenarts ermee die vertelde dat ze te jong bij haar moeder vandaan was gehaald. Daarom is ze nu aan de kleine kant . Voor het eerst hebben wij een herplaatser genomen en er geen minuut spijt van gehad. Ze luistert prima is in de auto makkelijk en gaat mee op vakantie. Is vaste gast bij strandpavillioens in Dishoek omdat daar het hele jaar honden aangelijnd op het strand mogen. Nollestrand mogen ze zelfs los.

Boots is opgegroeid en heeft haar trainingen gevolgd bij Biemans in Dongen .Maar wij hebben haar echt nu als gezelschapshond. De intentie was er wel om met haar verder te gaan maar onze oudste werd ernstig ziek en overleed . Daarop werd mijn man ernstig ziek en zo bleef het bij lange strandwandelingen, de bossen in hier naast het huis enz.

Ze houdt van wandelen , lekker langs de fiets lopen en vangt mollen.

Ook is ze de grote vriendin van onze oudere achterbuurtjes die haar graag mee uit wandelen nemen en ook op haar passen . Zij durven door hun hoge leeftijd geen hond meer te nemen. Tevens gaat Bootz af en toe mee naar kinderen die opgenomen zijn in  academische ziekenhuizen en waar ik dan met ze schilder.  Ze stuurt Bootz post en krijgt zelf ook post van deze kinderen. Doordat zij een heel zacht karakter heeft is dit mogelijk. Kinderen en ook wij zijn helemaal blij met haar.

Vriendelijke groeten,

John en Francien