28.06.2014 : Wandeling Bulskampveld

Zondag 28 juni, wandeling met  de Kleine Munsterlander vereniging in Bulskampveld,

Zondag 28 juni, dag van onze zomerwandeling in de provincie West-Vlaanderen, de 4de reeds sinds ons prille bestaan !
Toch blijkbaar niemand die daar om treurt, want zowel onze enthousiaste honden als onze leden komen uit alle uithoeken van het land. Enkelen zelfs van even daarbuiten, om in alle gezelligheid mee te stappen door bos en wei. Dus iedereen weer opgewekt en reuze blij ! Vooral van de snoetjes van onze Kleine Münsterlanders kan zo afgelezen worden dat ze in hun nopjes zijn, blij dat ze zijn met zulke baasjes.
Net zoals vorige keer, toen we onze wandeling op dezelfde datum als de Ronde van Vlaanderen geregeld hadden, werden we nu geconfronteerd met het WK- voetbal in Brazilië. Van een bestuur dat bij de pinken is gesproken, dat van de Kleine Münsterlander vereniging is er blijkbaar zo eentje. Maar geen gezeur, al doende leert men. Daarom ook geen getreur, weg met de dagdagelijkse sleur, en op stap met de hond.. door de weelderige natuurgeur ! Veelzijdig als onze Kleine Münsterlanders zijn kan er vlot overgeschakeld worden van de fiets naar de bal, dus deze keer gaat er een wedstrijdje op hoog niveau gespeeld worden.
Tijdens de opwarming in de voormiddag, in de gutsende regen, heeft bondscoach Philip Wilmots al een voorlopig elftal in zijn hoofd. Maar door de vele kwetsuren is hij genoodzaakt bij onze Noorderburen aan te kloppen om een degelijke voorlinie in’t veld te kunnen brengen. Zijn oog is gevallen op Bootz Van Persie, een afwerker eerste klas. De procedure van de snel-Belg-wet wordt aangesproken om deze allochtoon te kunnen inlijven. Contract wordt getekend door managers John en Francien en Bootz kan al direct debuteren in ons Nationale elftal ! Beernem Bulskampveld U.S.A. 13,30 H, de gutsende regen heeft plaatsgemaakt voor een heldere hemel met schitterende zonneschijn. Het toestromende supporterslegioen, uitgedost met vlaggen en wimpels, wordt verwelkomt door onze vierpotige sterren die reeds aan de opwarming begonnen zijn. Bondscoach Philip Wilmots is nergens te bespeuren, zou hij alsnog ontslag genomen hebben omdat hij de druk niet meer aankan ? Niets daarvan, hij heeft zich gewoon van terrein vergist. Verkeerde communicatie met het bondsparket zo blijkt. Ref Ed is hem in allerijl gaan ophalen met de helicopter van de veiligheidsdienst zodat de aftrap, met 5 minuten vertraging, kan gegeven worden. Philip heeft onderweg naar het stadion, op grote hoogte, zijn elftal reeds in mekaar geknutseld.  In doel: Mauro Courtois, degelijk sluitstuk en een van de beste van de wereld. Verdedigers: Luca Alderweireld, moeilijk te passeren vrouwengek met reeds “geel” achter zijn naam. Weimpie Van Buyten, groot en sterk en stevig sluitstuk. Kosmo Kompany, wereldvedette met faam, stinkendrijk geworden bij Manchester City. Vasco Verthongen, kleine snelle verdediger die regelmatig in de voorste gelederen te vinden is. Middenveld: Kwispel Fellaini, weelderige haardos die geen enkel duel schuwt, duikt ook regelmatig voor doel op ! Kato De Bruyne, techniek in overvloed, maar onmondig voor doel. Danka Witsel, moet niet onderdoen voor Kwispel wat betreft haartooi, maar wel een van de meest ervaren rotten van de elf, onvervangbaar! Aanval: Jonkie Nougat Origi, talentvolle jongeling, bruist van energie, maar vervangen aan de rust wegens leeggespeeld. Spits Bootz Van Persie, wereldklasse, maar zou na WK terug naar zijn Nederlandse roots vertrekken. Dax Hazard, buitenspeler die met enkele flitsen een wedstrijd kan beslissen, talent in overvloed, maar weet het zelf nog niet.
Zeer degelijk ingekomen tijdens de 2de helft: Lays Mirallas, werkhond die alle verdedigers ondersteboven dribbelt. Tria Mertens, kleine talentvolle aanvaller die ook nog kan scoren. Tot slot nog enkele talenten waarvan de naam niet vermeld staat op het scheidsrechtersblad  wegens te veel talent, maar ook aan de slag als Rode Duivel. Of ben ik ze gewoon vergeten, ik denk dat laatste ! Aftrap wordt gegeven door ref Ed en in samenwerking met lijnrechters Isabelle, Rudy en vierde scheidsrechter Sofie gaan we er een gezellige pot wandelen van maken. En zoals gewoonlijk wordt er in de uitverkochte tribunes door de dolgedraaide en beschilderde supporters Annemie, Michel, Marianne, Valerie, enz,enz… commentaar gegeven op de prestaties van hun vedetten. Ref Ed bv, die altijd in het voordeel van Bulskampveld U.S.A. fluit, Isabelle die weigert buitenspel te vlaggen, vooral die moeten het ontgelden. Vierde scheids Sofie, die te veel extra tijd aangeeft, enz…
Uiteindelijk wordt er toch gewonnen met het kleinste verschil, en meer moet dat niet zijn! Hopelijk heeft elke deelnemer genoten van de prachtige omgeving, de gesloten gebleven hemelsluizen, de babbels onderweg, en niet te vergeten… het zonnige terrasje achteraf.  Al waren er wel enkele bij die liever onze Noorderburen zagen winnen op TV of hier en daar een Salsa dansje de Brasil gingen doen. Iedereen bedankt voor hun deelname, ook onze honden kunnen er weer even tegen!
Hierna nog enkele mededelingen voor de nabije toekomst: Onze volgende afspraak is 24 augustus, voor de initiatie clubmatch, in Westerlo. Wie hieraan wenst deel te nemen moet zich wel vooraf inschrijven, deelname is beperkt tot het aantal keuringen dat kan gedaan worden (max 30 honden).
Onze volgende wandeling, de Herfstwandeling, zal doorgaan op 26/10/2014 in Chaam, grensgebied België – Nederland, deze keer is er gekozen voor HONDENLOSLOOPGEBIED Chaamse Bossen. Echt iets voor de liefhebbers van loslopende honden, maar wel bijvertellen dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor zijn hond in dit geval ! Uitnodiging volgt later !
Voor de winterwandeling is er terug gekozen voor een strandwandeling aan zee, ook met losloopmogelijkheid. Deze zal, wegens het succes van vorig jaar, terug doorgaan tussen Kerst en Nieuwjaar op 28 december, dag van de onno…. kinderen. Locatie is voorlopig: De Verdronken Polder tussen Nieuwvliet en Groede, net over de grens bij Knokke – Cadzand.Later meer hierover !
HOPELIJK HEBBEN WE MET DEZE IEDEREEN VOLDOENDE INGELICHT VOOR WAT BETREFT ACTIVITEITEN ZOMER EN NAJAAR EN NAMENS HET BESTUUR WENSEN WE IEDEREEN EEN DEUGDDOENDE VAKANTIE MET HEERLIJKE UITSTAPJES EN HIER EN DAAR EEN TERRASJE WAAR HONDEN WELKOM ZIJN !