26.10.2014 : Wandeling Chaamse bossen

Zondag 26 oktober, wandeling met  de Kleine Munsterlander vereniging in de Chaamse bossen,

Zondagmiddag bij de Steengroeve in Chaam draaien er diverse auto’s de parkeerplaats op met allemaal een enthousiaste Kleine Munsterlander (ook wel “monsterlanderkes” zoals velen ze noemen) mee. De vlag van de Belgische Kleine Munsterlander Vereniging hing al te wapperen. Het werd al snel duidelijk: de Belgische Kleine Munsterlander Vereniging is neergestreken in Chaam voor hun vijfde wandeling!

Na een korte uitleg van Bert Schepers en Isabelle Noyens trok het hele gezelschap het Chaamse bos in waar al snel de 16 aanwezig honden van de lijn mochten. Modderpoelen, akkers, groot ven, hoog gras,… het was allemaal aanwezig om de munsterlanderkes een geweldige dag te bezorgen. Elke hond genoot met volle teugen van al het moois dat de Chaamse bossen te bieden hebben. Niet alleen de honden, ook de aanwezige baasjes genoten duidelijk van de overvloedige energie van hun trouwe viervoeters!

Aan de vijver werd even halt gehouden om de honden volop te laten spelen in het water. De baasjes stonden erbij en keken ernaar.

Na een korte pauze vertrokken we opnieuw want de echte stop lonkte al aan de andere zijde van de vijver. Onder het genot van een borreltje of wat frisdrank kon iedereen even gezellig bijpraten over hun hond, dit alles onder het toeziend oog van Bootz!

Na afloop van de hele gezellige wandeling werden we verwelkomd door een muziekje en ook daar tijd voor een hapje, praatje en meer. Het was weer een zeer geslaagde wandeling , op naar 28 december voor onze eindejaarswandeling aan zee. Dank je wel allemaal voor de leuke dag, In het bijzonder willen we nog even Valerie bedanken als huisfotograaf en Francien  voor de hulp bij het uitstippelen en begeleiden van de wandeling!

Groetjes

Het Bestuur!