27.12.2015 : Wandeling Dishoek

Zondag 27 december 2015, Dishoek

Zondag 27 december, 13.30 h, parking nr 6 aan de Galgeweg in Dishoek. Geen heldere en zonnige hemel deze keer in het bijna altijd zo zonnige Zeeland, maar wel droog en een aangename temperatuur. Langzaam  maar zeker komen de auto’s met veelal Belgische nummerplaat en een Kleine Münsterlander in de bench achteraan in de kofferruimte toegestroomd op de reeds goed gevulde parking. Het zou best wel eens druk kunnen worden daar over die heuvel aan het Zuiderstrand van de Noordzee.

Maar eerst worden onze leden nog uitgenodigd voor een hapke en een snapske om het succesvolle jaar uit te wuiven en het nieuwe jaar goed in te zetten. Voor we starten met onze reeds in de startblokken staande Münsterlanders krijgen we nog een korte toespraak van de voorzitter, die gelukkig zijn ellenlange speech thuis op de wapenschouw vergeten was. Starten dan maar, iedereen is klaar !

’t Was weer een kleine chaos om zowel mens als dier samen te houden daar op het Zuiderstrand van Dishoek. Vloed en daardoor smal strand en een héééél lange uitgerekte rij van 42 Kleine Münsterlanders, met een 80-tal baasjes ploeteren door het mulle zand. Toch genieten onze Kleine Münsterlanders er met volle teugen van, zee in, zee uit, achter de meeuwen aan, de duinen in, op zoek naar  konijntjes. Dominante reuen die mekaar geen blik gunnen om in de gunst van de verleidelijke teefjes te komen. En niet te vergeten, de blikken van de gelukkige baasjes die hun viervoeter met pluimstaart vol enthousiasme aan ’t werk zien. De fotocamera’s hebben weer flink in’t rood gestaan gedurende de wandeling, Valerie wist bij momenten  niet waar eerst kiekjes te nemen.

Door het lastige stappen door het mulle zand zijn we wel genoodzaakt geweest van het laatste stuk wat in te korten en voortijdig terug te keren, om op de terugweg iets te drinken in een strandtent. Toch is iedereen, ondanks de mindere kilometers, min of meer aan zijn trekken gekomen en mag de wandeling als geslaagd genoemd worden, met alle frisse neuzen in dezelfde richting.

Iedereen bedankt voor hun massale aanwezigheid, onze Kleine Münsterlanders kunnen weer even op hun lauweren rusten en geduldig wachten op onze volgende wandeling !

2016 kan beginnen, de activiteitenkalender wordt volop op punt gezet !

Groeten en een vreugdevol 2016, namens het ganse bestuur !