06.04.2014 : Wandeling Sint-Lievens-Houtem

Zondag 6 april, wandeling met  de Kleine Munsterlander vereniging in Sint-Lievens-Houtem,

maar helaas ook de dag van Vlaanderens mooiste wielerwedstrijd, namelijk de Ronde Van Vlaanderen. Dit hadden we toch wel enigzins fout ingeschat bij het bepalen van de datum enkele maanden geleden !
Maar geen nood, we blijven positief denken en gaan er onze eigen Ronde van Vlaanderen voor Kleine Munsterlanders van maken. We zitten per slot van rekening toch in de Vlaamse Ardennen met  een heuvelachtig parcours, een gelegenheid om te zien of er bij onze honden ook berggeiten tussenzitten.
14 H,marktplein Sint-Lievens-Houtem, waar de start zal worden gegeven voor deze Vlaamse klassieker. Fotografen,filmploegen en pers verdringen zich om een glimp op te vangen van onze vedetten, zoals daar zijn :
Mauro Boonen, Luka Van Avermaet,Dax Terpstra,Danka Cancellara,Vasco Vanmarcke,Litty Leukemans,Lasca Langeveld,Labrador Vandenbergh,Border Kristoff en nog enkele nieuwe klasbakken  waarvan me de naam even ontglipt !
Bloemenmeisje van dienst, Kato, gaat zich dit jaar ook tussen de renners begeven, zo kan iedere Kleine Munsterlander om beurt is hun eigen “Saganneke” doen door haar in de poep te knijpen, beter alleszins dan vorig jaar toen dat op het podium gebeurde, in beeld van de camera’s.
Het startschot is nog maar net gegeven en we krijgen al meteen een vroege vlucht van de reeds voorgenoemde honden. Koersdirecteur Philip is in zijn nopjes natuurlijk, dit kan enkel maar ten goede komen aan de vereniging, wat extra reclame dus !
De andere ploegleiders blijven er nogal rustig bij en slaan een praatje over hoe hun eigen kopman (of kophond in dit geval) er het voorbije seizoen vanaf gebracht heeft. Er wordt heftig gedemarreerd op en over het Vlaamse heuvellandschap, vooal Danka Cancellara is duchtig op dreef,  zoals je kan zien !
Ergens halfweg, bij de bevoorrading van de honden, is er voor de ploegleiders de gelegenheid  enkele biertjes en chips te verorberen, koersdirecteur Philip heeft aan alles gedacht om zijn manschappen te bevredigen !
Na een half uurtje palaveren over welke hond nog voldoende energie zal hebben om in de finale een demarrage te plaatsen zetten we het koersverloop verder richting die finale ! De ploegleiders brengen nu hun kophonden in stelling en geven raad via de oortjes, in dit geval zijn dat wel hele oren waar die raad in terecht komt, maar goed, het zal een sprint worden, dat is wel duidelijk!
De menigte verdringt zich langs de radarhekken om niets te moeten missen van de spannende sprint die er aankomt en het is uiteindelijk geslepen vos Danka Cancellara die het haalt voor Luka Van Avermaet en Vasco Vanmarcke.
Ziehier ons schitterende podium met al onze vedetten samen op het plaatje:
Het was weer superleuk om er deze voorjaarskoers bij te zijn en we hopen jullie allemaal weer te zien tijdens het hoogseizoen dat er weldra aankomt !
Neem regelmatig eens een kijkje op de website en de Facebookpagina, en je kan onze activiteiten op de voet volgen en deelnemen natuurlijk! www.kleinemunsterlandervereniging.be

Groeten namens het ganse bestuur en tot de volgende !!!

Verslaggever: Ed “Vannieuwkerke”