13.10.2013 : Wandeling Westerlo

Zondag 13 oktober, wandeling met  de Kleine Munsterlander vereniging in Westerlo

Westerlo,13 oktober 2013 op een zondagmorgen 08.00 h.
Lekker warm in bed,lalalaala,zachtjes tikt de regen op mijn zolderraam,lalala,teken van de eenzaamheid lala. Plots wakker! Regen?Regen?GODVER….’t is vandaag den 13de,onze Kleine Munsterlander wandeling,en ’t tikt niet zachtjes,maar ’t dreunt op mijn zolderraam, die rotregen!
Daar gaat de mijn inziens goed ineengeknutselde wandeling,niemand,maar dan ook niemand zal zo gek zijn om in die gutsende regen met zijn arm Munsterlanderke te gaan wandelen door de bossen,en daarbovenop nog wat vallende eikels op uw knikker krijgen zeker ?
Ik vlug uit mijn bed,pc’ke aan,google raadplegen,tiktik,buienradar,Westerlo. Lichtblauw,blauw,soms rood zelfs,dikke vette regendag dus ! Naarmate de voormiddag vordert zit er schijnbaar toch wat beterschap in,beter nog,rond de middag is het grijs,maar droog !
Ik vraag aan Kato of ze mee wil gaan naar de voor haar geregelde wandeling,staartje zegt onmiddelijk van ja ! OK,vooruit met de geit, in de gedaante van een hond deze keer.
13.30 h,parking Boswachtershuis,waar we normaal zouden samenkomen,parking leeg natuurlijk,of toch niet,èèn auto met een bench in de koffer.Toch nog iemand gek dan.’t Is Marcel met dochter Lotte,vastberaden om de regen te trotseren blijkbaar.Gaandeweg komen er zelfs meer en meer voertuigen de parking opgereden,en allemaal met chauffeur achter het stuur…EN hond in de koffer.
Zal het dan toch waar zijn dat Kleine Munsterlander-baasjes even koppig en eigenwijs zijn dan hun hond ?Aan de opkomst te zien wel ! Mijn ochtendhumeur is ondertussen helemaal weggeregend en heeft plaats gemaakt voor stille blijdschap door het massaal opgekomen publiek,het lijkt wel een mini rode duivels opkomst.
14.30 h,met een 20-tal honden en iets meer baasjes vertrekken we dan uiteindelijk voor onze 1ste met veel bravoure aangekondigde wandeling. Er wordt flink wat over en weer gepraat en de gesprekken gaan veelal over,hoe kan het ook anders,de KLEINE MUNSTERLANDER,onze beste vierpotige vriend waarvoor we het allemaal doen.
Ergens halfweg is er een eerste rustpauze ingelast,en puur toevallig duikt daar toch plotseling een jeneverbar op zeker,straffe kost,zowel de jenever als de bar! De honden amuseren zich ondertussen door is achter een eend of een andere hond aan te gaan,of een plonske in het water te doen,of, erger nog,een vuile poot tegen een pas gewassen jas te zetten.
Na een klein half uur zetten we onze wandeling verder,deze keer een lang stuk langs de Grote Nete,zomaar,omdat lang en groot goed bij elkaar past. Ondertussen passeren we het mooie kasteel van de Merodes,het pronkstuk van Westerlo,daarna via het Riet door het dorp,de ring onderdoor naar het vroegere kasteel van Jeanne de Merode,ondertussen gemeentehuis.
Nu allemaal op de trappen van ’t gemeentehuis voor de groepsfoto,dit om onze nieuwe vereniging wat in de actualiteit te brengen,geen voorpaginanieuws,maar wat niet is kan nog komen !
Nog een laatste wilde braspartij op de toekomstige hondenweide voor onze ondertussen wel erg vieze honden en als afsluiter even gezellig napraten in het verwarmde zaaltje van ’t Boswachtershuis,meer moet dat niet zijn.
Iedereen bedankt voor het trotseren van het gure weer en hun aanwezigheid en hopelijk tot de volgende keer !
’t Was nat,maar plezant !