21.03.2015 Veldwedstrijd Reppel

Op deze eerste lentedag organiseerde de Belgische Kleine Münsterlander Vereniging een voorjaarswedstrijd voor alle continentalen op de terreinen van Reppel.

Niettegenstaande de deelnemende honden met hun respectievelijke voorjagers van een zeer degelijk niveau – een stijgend niveau aldus de keurmeester – waren, maakte een koude Noord-Oostenwind het voor de honden zeer lastig om de patrijzen te vinden en tot voorstaan te komen.

Een derde van de honden is in contact gekomen met het gezochte wild, een ander deel van de honden heeft een ontmoeting gehad met haas, doch slechts één enkele hond is er uiteindelijk in geslaagd om een eervolle vermelding te krijgen: Eros Vom Wentowsee, een jonge Kleine Münsterlander van nog geen anderhalf jaar. (voorjager Patricia Lathouwers)

Proficiat!

Wij willen hierbij onze dank nogmaals betuigen aan de jachtheren en de keurmeester, voor de vlekkeloze begeleiding en de prachtige terreinen die ter onzer beschikking stonden.

Tot slot ook bedankt aan de deelnemers voor hun sportiviteit en hun bijdrage aan een heel gezellige, sportieve wedstrijd.