• Kleinemunsterlander3

• Kleinemunsterlander1

• Kleinemunsterlander4

Belgische Kleine Munsterlander vereniging

De Belgische Kleine Munsterlander vereniging kreeg zijn voorlopig aansluitingsnummer A 04 03 01 toegekend in 2001. Na een stage van 3 jaar werd in 2004 het KKUSH nummer 1209 toegekend.

In 2012  werden verschillende vacatures binnen het bestuur niet meer ingevuld waardoor de werking van de club werd gestopt. Dit had als gevolg dat Belgische fokkers geen beroep meer konden doen op Duitse dekreuen aangezien de Belgische club ook geen lid meer was van de KLM-I .
Geen nieuwe input van bloedlijnen zou een grote impact kunnen gehad hebben op de fokkerij in België. Hierop hebben een aantal Belgische fokkers en Kleine Munsterlander sympathisanten de handen in elkaar geslagen en alles uit de kast gehaald zodat we ons KKUSH nummer 1209 konden behouden en niet van nul moesten herbeginnen.

De club kreeg van de KKUSH groen licht voor een heropstart in 2013. Het jaar 2014 werd een inloopjaar en in 2015 stond de VZW Belgische Kleine Munsterlandervereniging er volledig opnieuw .
Ook kon de club opnieuw aansluiten bij de KLM-I door het lobbywerk van Cor Bottenheft.